Friday, June 30, 2006

aeropokli

wat ik gisteren nog zag als een weg en weer krossen dag, zie ik nu even anders kga er toch mijn werk van maken

om 10u opgestaan, had wel geen douchegerief en was nat van tzweet maar in het badkamerrtje stond shampo van ne zekere pascal uit spanje die een huis zoekt en dan heb ik stiekem dat snel gebruikt

rugzak aan en de stad in, mijn boterhammekes van gisteren verder opeten fles water gekocht voor nen euro die in een uur al op was lik efkes moeten zoeken, maar dan toch de ingang van de akropolis gevonden, omdat ik student ben moestek niet betalen, lucky me, anders wast 6 of 12 euro jammer voor die man die beweerde +65 te zijn maar zijn paspoort nie meehad

binnen in da spel was die steen superglad, rustig lopen, daarbij veel bewegen voelde ik snel aan mijn hartslag. was van plan van daar snel over te gaan, gezien ek toch niet moest betalen maar plots hoor ik daar nederlands babbelen.. er waren belgen op reis om een huwelijk te vieren en ze hadden een hollandse gids, en ze vonden het niet erg dat ik lik ganstijd mee profiteerde. veel terug opgefrist uit de lessen latijn van vroeger. heel schoon uitzicht van op dien berg moet ik zegge, hoewel de lucht redelijk grauw is van de vervuiling
denk dat ik veel crap foto's heb getrokken, maarja, wie moet ik er op zetten om ze tof te maken? alleen is toch maar alleen eiglijk, en asje ne sympatieken typ tegen komt ist goe voor een uur en ge vind em nie meer

van daaruit terug richting jeugdhotel met als doel een cybercafe te vinden, tussen de straatjes door restaurangskes tegengekomen die me wel aanstonden, maar eerst internet (beetje verslaafd?) snel een blog aangemaakt, ferm mistypt want wou eiglijk meetingriesmetwies mor enfin... mails beantwoord, blogske doen.. veel goekoper en sneller dan in die luchthaven

dan terug naar da restaurangske voor te eten, thalani kebap wast zeker, beetje da vlees van met de turkse avond in de keet geweest, binnen het half uur haddek besteld, wassek besteld, haddek gegeten en wast betaald, een prikkie! (9 euro of zo) nog wa blijven hangen in mijn stoel van de warmte en mijn stank en dan op naar de luchthaven, ook opt gemak
het valt me wel op, vergeleken met vroegere van die situaties dat ik al heb meegemaakt, wat ze allemaal verkopen, de tsjoolders (ze jagen ze nie weg terwijl je eet, das wel kak), ze verkopen: fluitdingskes, zelfgeborduurde dingen, cds en dvds (yeah right, da vinci code is nog nie uit en ZIJ zouden da al hebben?), retro zonnebrils, handpoppen, stadskaarten (keb geweigerd :)), en echt nog zo veel zwaardere briel...

kijken wat er nu snelst en goedkoopst is: bus(3,20) metro(6, alle andere ritten 0,8; geen studentenreductie) of trein (te ver van waar ek was). dan maar bus, weer gans de baan inslapen wakker worden inslapen ... daar alweer een ander papierke moeten aanvragen om in die hal binnen te mogen, maar dat was wel even grappig

want in die hal zaten twee amerikaanse meisjes die daar gisteren ook nog waren, alleen hadden zij de luchthaven niet verlaten naar hun zeggen, ochere.. heb ze victor hugo youth hostel aangeraden, omdat nog geen lelijke kinders waren (mor ik durf da nie, azo ne foto trekken), maar peis dak ze nie meer ga zien. ze zijn brokke van op wereldreis, komen van frankfurt, londen, parijs, israel, zwitserland en gaan binnen een maand naar, jawel INDIA

bon, na een uur wachten aan die band aangezet naar centrum terug, een rugzak rijker, onderweg gestopt aan de post voor postzegels, nog een fles water gekocht, en dan snel een douche en een nog een verse onderbroek en een verse tshirt en een scheerbeurt, doet deugd!

daarna een supermarkt gezocht, maar da vondek lik nie, heb dan maar wa wattebrood, pot gesmolten choco en OJA! cocacola gekocht (bier is ier amstel of heineken... don't like it). boterhammeke gegeten en dan eens gaan zien hoe da ier zit met mijn trein van morgen: de tabellen die uithangen zijn in het grieks geschreven en da ga nie goe voor een naam te zoeken (athene en korinthe cava, maar patra vond ik niet). in het loket bleek dat er meer dan de 3 treinen zijn uit de lonely planet en dat het 13 euro was ipv 5...

opt gemak terug naar jeugdhotel, eerst nog een typke doen, maar hierna ga ek wa schrijven denkek, keer vragen aan andere hoe da zit voor de bus te nemen eventueel naar patra en vroeg in bed kruipen

hopelijk zitten die twee amerikaantjes daar... :p
(tamtammenamtammenamtamerikoantje!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home