Saturday, July 01, 2006

shaken not stirred

gisteren toch nog wat van het avondleven proberen te proeven.. beetje een teleurstelling. wat ik zoal heb bijgeleerd:
een man op de hoek van de straat = pooier
vragen naar een pub = vragen naar hoeren
meisje met waterfles = toeriste of aan het werk (in de supra bazar mag ik ook een fles water meenemen in de winkel)
omonia sq = gathering van dronke homo'tjes
rood voetgangerslicht = groen voetgangerslicht
regen = aircosop
kreupele = fake (zichtbaar aan bluetooth handsfree oortje)
man die je wil trakteren = neen danku
twee meisjes hand in hand = willen eigenlijk man zijn?

afin, vond dus geen cafe, wel een restaurant met een toog, maar twas 4,5euro voor een stella en 3 voor een margi pint (jaja, lidl's kaizerpils is hier een topper!). dan maar ergens anders een lokale pint gedronken en naar de voetbal gekeken, suls ier allemaal zeg, en dan nog scheef kijken omdak nie meer bestelde dan een pint.

vanmorgen terug al zwetend wakker geworden. meteen kaartjes gepost, uitgecheckt, gegeten (da van gisteren was poer droog, bwerk). op naar het station, mijn ticket kostte me plots 12,4 ipv de 13 v gisteren, raar. gezien hier in gans dat station geen enkele klok hangt, of een uurrooster met mijn trein op of zo vroeg ik aan een typ of hij mij wat kon helpen, maar die verstond geen engels en riep er zijn maatje bij, die op zich zei dat zijn maten het veel beter konden (engels) en ek daar dus plots met vier man beetje op mijn ongemakken stond. alsek eindelijk had duidelijk gemaakt dak naar patras moest, gingen er twee van weg.

even later waren ze daar terug met twee tickets, die gans dezelfde waren als de mijne. dat stelde mij deels gerust, ze gingen effectief naar daar ook, anderzijds had ik ze dus voor de rest van de dag aan mijn been. er stond op het uur van vertrek welgeteld 1 trein in gans dat centraal station (die daar al een half uur alleen stond), maar die was voor de luchthaven, vertraging waarschijnlijk, had al gehoord dat de treinen niet zo betrouwbaar zijn...
bij zijn vertrek lees ik op de kop KORINTHOS.. ik moest dus die trein hebben (moest daar dus overstappen), trein gemist.. plots kon die dude aan het locket een stuk beter engels dan een tijd geleden en die vier louche typen hielpen mij aan een vers ticket zonder te moeten bijbetalen, lucky me dat dat terug lukte. de volgende was wel een local trein, die zij liever niet namen, beter voor wantrouwige ik dus.

op de trein wat gevraagd hoe dat zat met dat overstappen en zo. mooie landschappen, blabla. op de volgende trein kreeg ik een hongertje, beetje van mijn pot choco binnengelepeld. de vetzak naast mij keek eventjes raar, die kerel was vet zeg. als er stukken van 5 euro bestonden in proportie met een 2 euro, ewel tkon in zijne spaarpot. twas lijk die kerel van de sopranos, maar zodanig vet da zijn dcup op zijn buik rustte, die op zich op zijn billen "rustte" (ja tussen aanhalingstekens, want de trein schudde als zot, en zijn pens niet veel minder).. afin, hij keek even raar en vroeg wat ik deed, in het grieks, alsof mijn hawaihemd nog niet genoeg verklapte dat ik geen grieks kon... tegen dat hij door had dat ik naar patra moest voor school had hij een halve pak sigaretten van 1,5 euro binnen (de reclames zijn hier groot, je mag nergens roken bijna, naar je mag persies ook geen rood licht negeren dacht ik..). tukkie gedaan op de trein, wonder o wonder, want:
de conducteur claxoneert voor: mensen in de zee, een overweg met mensen op/langs of leeg, een nog niet zichtbaar station, een tegenligger, een watertoren (denk ik), elke kilo dat dikkertje dap weegt... maarja, de bertolli reclame is in italie gemaakt zeker? want hier lijken ze me toch minder gezond (de mannen althans, de vrouwen, ahum)

aangekomen in patra, eerste beste kiosk de weg gevraagd (jeetje, die mannen worden maar daarvoor gebruikt denk ik). hotel aan het water. binnen kreeg ik zelfs assistentie van een picolo naar mijn kamer, man man man... in de hal hangt een huge luchter (foto's later), op de kamer minibar (jaja, kzal eruit blijven, heb zelfs een stocklist gemaakt, want ze kwam niet overeen), airco, paytv, aparte badkamer (niets nieuws, want in victor hugo haddek dat ook), zwembad op het dak, eten ook op het dak (maar kmoet betalen dnekek omdat ek nog een dag te vroeg ben), overal wifi (juj, tis 9euro voor drie uur en keb geen laptop :p)...

net nog een wandelingske gemaakte ier op den berg, moet maar es zien tussen de foto's, vanaf nummer 87, ervoor is athene en trein en luchthaven.
foto's op http://briekske.gfoto.com, zij het erg verkleind, want anders moestek nog twee uur wachten door de upload..

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

zij gij daar nu alleen aant rondtjoolen of me gasten van je school??? en wa gaai daar eigenlijk gaan doen?

en vooral, hoeveel geld heb je mee??? denkt dai op 't einde van de reis via je blog een perfecte rekening van maken van je reis. Tèèès !!! ;-)

1:55 AM  
Blogger briekske said...

tees tees, ben nog maar drie dagen weg en lig aan 80 euro
vandaag zijn andere mannen van school bijgevoegd, ik ben ier om les te volgen (vanaf morgen)

1:26 PM  

Post a Comment

<< Home