Sunday, July 02, 2006

een nieuw cohort

Gisterenavond nog wa tv gekeken op de kamer, blijkbaar zitten er een hoop gratis zenders op. Engelstalige films worden hier niet gedubt, erg handig dus. Ze worden wel ondertiteld, maar mijn Grieks alfabet zit wat te ver om meteen te kunnen lezen. Stiekem hoop ik dus zo Grieks te leren, want hoe leert een vijf-jarige ook al weer Engels? (ok ja, engels gesproken nederlands ondertiteld, klein verschil maar het is het idee dat telt eh). Ook de voetbalmatch uitgekeken, om toch op de hoogte te blijven :p, best dat Frankrijk gewonnen heeft of er zouden weer wat auto's branden...
Omdat ik dat toch wat genant vond ben ik boven op het dakterras een cola'tje gaan drinken, want hetgeen ze hier bier noemen betaal ik liever niet voor (of toch niet hetgeen ze er voor vragen). Het hilarische is dat die bar niet anders draait dan 'temptation island'-muziek.
Enkele foto's van de haven by night genomen, we zitten hier net aan de ferry haven, er liggen er permanent drie te laden en te lossen, twee kleine tankers varen af en aan om die te bevoorraden.

Deze morgen onbezweet wakker geworden, airco doet wonderen (maar die ligt wel af terwijl ik slaap, anders kannek een valling opdoen). Opgestaan, glaasje water van den kraan (stadswater smaakt hier nog goed, en tot nog toe geen diarree, dus tzal goeie kwaliteit zijn). Omdat het al elf uur gepasseerd was, moest ik niet meer rekenen op ontbijt.
Na een kleine wandeling, bancontact, een wattebrood gekocht en (die verslaving zal mij nog duur opbreken, sorry moeder dat je er zo veel moet halen thuis, peciaal voor mij) een fles cola gekocht. Op die tocht heb ik in een straal van 1km rond het hotel gelopen en - ik meen het - kan niet op twee handen tellen hoeveel farmacies dat ik hier tegen kwam (misschien zelfs in 1 straat).

Terug in het hotel nog wat prutsen, even mijn rekening tot nu toe maken (80 euro, maar zitten wel enkele eenmalige grote kosten, bvb om mijn rugzak gaan, trein), boterhammeke eten en plots een klop op de deur. Daar waren de andere VHTI'ers.
Met een Brazilie (sorry Frans, trema staat niet op dit qwerty klavier en heb geen zin om te zoeken, weet zelfs niet hoe ik een ALT GR moet maken om Griekse letter te kunnen typen) truitje en een hemdje aan.. Eigenlijk wel een tof gezelschap. Vijf mimuten later nog twee andere, die in een andere kamer lagen.
Binnen de tien minuten was het geregeld dat die vier samen in 1 kamer zouden liggen (vier maten van het Ieperse) en ik twee Tsjechen op mijn kamer zou krijgen (die er om 22u nog niet waren). Terwijl ze hun valies terug inpakken voor de verhuis zie ik hun garderobe passeren: Sergio Tacchini, Lacoste, Tommy, oh no... Bon, gezien dit mijn enige Nederlandstalige gezelschap is voor de komende weken, zet ik mijn verstand op nul: ik zal mijn manieren houden, dat ze mij tof vinden; langzamerhand mezelf worden en tegen het einde ben ik hun vriend en zouden ze moeten snappen dat ze eigenlijk totaal mijn volk niet zijn.

Ik ga eerst mee met hen wat eten, hoor dat zij enorm veel geld verdoen (asjeblief zeg, parfum, waterpijpen, "echte" armani zonnebrils, pinten drinken van 6 euro...) en wat langer in Athene waren. Op de kamer krijg ik hun foto's te zien (ene heeft een laptop mee). Ze hebben echt veel gezien, maar trekken 40 keer dezelfde foto, maarja, ze hebben die laptop. Samen met hen een koffie gaan drinken(ja ze drinken hier koffie zoals wij pinten drinken), stilaan begin ik te weten wie wie is: Sven is de stille, beetje meeloper denk ik, wordt te veel mee gelachen volgens hij uit de hoek komt vindek. Hij is ook ijdel, heeft quasi de ganse tijd dat ik in hun kamer was in de badkamer gezeten. Christof is wel nog tof, die gaf bij iedere foto uitleg en is eerder de kalme van de groep. Steven is de koptrekker, bepaald wat wanneer, laat zijn stem horen. Kurt is ook nog tof, maar leunt heel dicht aan bij Steven. Dit allemaal wat verbloemd laten we zeggen...

Erna terug in hun kamer, zij Uzo's drinken, uitdokteren hoe ze die mini-bar zo handig mogelijk zullen gebruiken. Steven heeft de planning voor komende twee weken mee, nou we zullen het knap druk hebben me dunkt. By the way, ik neem begod weinig 'mooie meisjes'-foto's volgens het hier de moeite is, ik kan het niet, beetje een remming in mezelf veronderstel ik. De meut van Ieper heeft weinig scrupules op dit vlak, van de 500 foto's die ze al hebben, zijn er 150 vrouwen die ze zien, 50 auto's die ze zien en de overige 300 mag je delen door 40 (zoals eerder vermeld) dus eigenlijk hebben ze nog maar 7 of 8 dingen gezien, wel sterk vergeleken met ik (cfr. akropolis)

Erna nog wat gaan eten, pizza. Ik kon eigenlijk meer op, maar dat leer ik hier wel met die warmte, van minder te eten voor de goesting. Zij zijn nu nog dure pinten gaan drinken of Uzo op de kamer, God knows...

Morgen eerste lesdag, van 8u30 komt de bus ons halen hier aan het hotel (ja, toen ik incheckte kreeg ik een blad waar dat op stond, gaf me eindelijk wel duidelijkheid over wanneer ik waar moest staan en zo, wist eerst niet dat ik naar het hotel moest tot ik op die site las dat school een speciale overeenkomst had met dat hotel aan 45 euro per kamer per nacht (ipv 80 euro per persoon of zo naar het schijnt), dus was ik op goed geluk naar hotel Astir gekomen, wou eigenlijk zelfs vragen of ze wisten waar die school was, maar kreeg dan dat blad in mijn handen).
Mijn lesprogramma kan je vinden op http://www.teipat.gr/socrates-ip2006/programme.htm, op 1 ding na: ik vertrek op vrijdag 14 juli richting Athene.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

het leek mij eerst heel bizar wat je daar deed, maar nu heb ik t door : )
zou ik ook nog willen doen, als ik de kans krijg.
ga je ook wat volgen hier.
have fun x

4:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

polospoor zot !!

1:16 AM  

Post a Comment

<< Home