Wednesday, July 05, 2006

een nieuwe wind

's Avonds lekker gegeten maandag, rijst met varken en frieten en veel groensels. Tussen school en het eten beetje rondgehangen hier in het hotel. Ik heb ook wat kleren gewassen, heb gemerkt dat ik maar 1 extra short mee heb, de rest zal in mijn andere rugzak zitten.

Die Tsjechen hebben een laptop mee en zo heb ik nog wat verse foto's kunnen uploaden via een netwerk hier in de buurt (niet van het hotel zelf). Wel vriendelijk van hen, nu ben ik namelijk ook bezig op die laptop...
Na het eten op het gemak terug gekeerd naar het hotel, ik heb nog wat gedronken op het dak met mijn voeten in het water, amai dat deed deugd!

Dinsdagmorgen rustig opgestaan, ik ben mij bij die Tsjechen gaan zetten, want die andere Belgen waren er nog niet. Terug met de auto naar school mee, maar deze keer waren er auto's te kort en dus moesten er sommigen een (uiteraard door school betaalde) taxi nemen. 1 van die vier Belgen ook, grote paniek bij de andere drie of hun opperhoofd al zou aangekomen zijn toen zij zouden aankomen.
De lessen waren van een Bulgaar en een Griek. Beide konden niet goed Engels, dus na een tijdje was iedereen aan het vechten om wakker te blijven (want dat vraagt enorm veel concentratie, zo opletten).
In het weerkeren kregen we wel een bus deze keer, blijkbaar was de chauffeur ziek geweest. Toen ik me zette kwamen die twee meisjes (beide Bulgaars) voor me zitten. Niet dat ik daar veel in vond, maar de intermarche wel (intermarche, vier musketiers :p). Bij het afstappen hoorde ik ze "sjansaar, profiteur", tss jaloerse typen.

Ik had zowaar de krul gekregen van die vier dat ik op de kamer mijn beklag deed bij Libor en Honza (kamergenoten). Die hadden begrepen dat ik hen beu was (echt waar. de een zegt iets en de ander reageert "blotn, oot je mon", "je weet ook niet e gie", "mo gie zij echt dom, hoe da gie die onderscheiding hebt gehaald", ... ik ben zeker dat zij niet als vier vrienden naar huis gaan) en stelden voor of ik niet meeging met hen naar de zee. Vier andere Tsjechen van het verdiep onder ons waren ook mee. Zij waren hier vorig jaar ook en wisten een strand zijn (lees: 40 meter keien). Zalig in de zee gezwommen... Zij praten onder elkaar wel hun eigen taal, maar dat vond ik niet erg, ze vitten tenminste niet permanent op elkaar.
Om me wat bezig te houden terwijl ze sliepen heb ik keien gestapeld en wat gejongleerd en zo.. Ze denken waarschijnlijk dat ik een autist ben of zo maar afin. Na het eten nog een douche genomen en gaan eten

Een lekkere mousaka, pintje (in het restaurant is het de prijs van thuis), zat wel terug met belgie aan tafel, maar straks zet ik me bij Tsjechie of Cyprus. Na een uur begon de voetbal en verzette iedereen zich om het scherm te kunnen zien.
Omdat mijn interesse na 10 minuten weg was, heb ik me even bij een andere kerel gezet. Hij was bij het begin van de match komen vragen of we niet meededen met de pronostiek en een euro inzetten. Ik antwoordde meteen van niet, want ben daar niet aan, aan gokken voor geld. De vier schoolgenoten twijfelden, maar omdat de chef zei dat hij niet wist op wie te gokken, deden ze het niet. Dus moest iemand anders zeggen dat het niet doorging want dat niemand wou.
Dus ik ging mij bij de bookmaker zetten, zei hem dat ik niet wou gokken en enkel ik. Vertelde hem ongeveer wat ik aan Libor en Honza zei, en hij schoot in een lach: hij organiseerde de "weddenschap" om de match interessant te maken, want anders interesseerde het hem ook bitter weinig.
Terwijl ik babbelde met hem kwam 1 van die Bulgaarse meisjes er bij zitten, blijkbaar was die kerel een Bulgaar. Wel, je zou kwik kwek kwak en oom dagobert hun gezicht moeten gezien hebben. Daar ging ek wel een euro voor gegeven hebben. Het nijd leekte uit hun ogen en ze deden plots wat geinteresseert in mij. Mwoehaha, ik moet hele dagen hun fantasietjes horen hoe ze 1 van die meisjes zullen opdoen en zo, maar ze plassen zowaar in hun voetbalbroekje als ze denken aan babbelen met iemand anders dan elkaar. (dus lachen ze elkaar uit dat ze geen stappen durven zetten, ipv even stil te staan bij zichzelf)

Bon. Die twee Bulgaren (jongen en meisje) gingen door, en ik heb me nog even terug gezet tot het einde van mijn pintje.
Daarna bennek aangezet (twaren ondertussen al verlengingen van de match) want wou nog een brief posten. Op de kamer zaten alle zes de Tsjechen naar de voetbal te kijken en meteen kreeg ik een glas metaxxa aangeboden (grieks vergif). Dat heb ik niet geweigerd (bij de ducktales vroegen ze na 8 visiten pas of ik iets moest hebben om te drinken) en heb met hen de match uitgekeken.
Erna zijn we nog wat op het dak gaan kijken naar de boten. Ze waren wel redelijk aangeschoten. Ik ben dan mijn brief gaan posten. Omdat het niet ver was ben ik snel op mijn blote voeten geweest. Slecht idee, want in het terugkeren in de lift zag ik plots overal druppeltjes bloed liggen (kmoet blijkbaar ergens tegenaan gestoten hebben). Op mijn verdiep met mijn ene hand rond mijn voet naar de kamer gehinkeld en geklopt op de deur. Libor en Honza hadden me lik nog snel begrepen en kwamen mee om de lift op te knappen. Op weg ernaar toe zijn ze wel een paar keer gevallen, maar ze leken heel content en konden veel beter engels dan nuchter.
In de kamer kreeg ik nog een plakkertje aangeboden...

Vanmorgen waren ze minder blij (ik ook, want we staan op om 6u30 belgisch uur), maar tis gegaan allemaal. In de les een leraar gehad die begon met "my english poor, sorry"... Dus dat was weer een les vechten om er bij te blijven. Heb de ganse dag niet veel bij Belgie gelopen, veel meer cyprus, bulgarije en tsjechie. Nu ga ik echt eens in het zwembad springen en dan misschien een doke doen... Straks weer een voetbalmatch, tzal weer dolle volksvreugde zijn hier in het hotel..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home