Friday, July 07, 2006

smile, you're on the big screen

Tiens, kzit in de bibliotheek en alles is hier in het Duits...

Waar waren we gebleven. Vergeten te melden, voor de goeikoop hebben we gisteren in het winkeltje aan de overkant een paletje bier gekocht. In het hotel heeft er nog niemand op zijn oren gekregen dat de minibarinhoud naast die frigo staat en er andere dingen in zitten. (maar mijn paletje staat gewoon in mijn kast). Die Polen hadden dat gedaan en tis maar een kleine geste om dat terug te doen he: savonds gewoon je rugzak vullen met pintjes en je kan zo meteen iemand trakteren :) (ze kosten 43 cent per blik, halve liters, je kan er niet echt aan gekloot zijn vindek).
Na het bloggen gisteren ben ek naar beneden gaan wachten op iemand die naar het restaurant vertrok. Maar ik ben toch ingedommeld dan (eindelijk). Toen ik wakker werd was mijn gsm plat en wist ik dus niet hoe laat het was. Ik ben dan maar vertrokken naar het hotel en heb daar wat foto's getrokken van de zonsondergang en van de kathedraal aan de andere kant van de straat (kzal ze straks uploaden op gfoto).
Ik zat terug aan tafel met die twee Roemenen (ja, tzijn Roemenen die in Denemarken studeren..). Na het eten ben ik met hen nog iets gaan drinken in een cafe waar die Polen vaak gaan. Het is er namelijk goedkoper dan in Belgie zelfs (2 euro voor een halve liter), maar dat merk je wel aan de accomodatie: tuinstoelen, 1 toilet voor mannen en vrouwen zonder slot op. Het lijkt meer op een night shop met een terras. De Polen gaan naar daar omdat zij niet veel geld hebben. Als je daar werkt heb je 250 euro, aan den dop heb je 150 euro per maand... Je zou voor minder in de Belgische bouw beginnen.
Na dat pintje zijn we doorgeweest, 1 ervan had zijn knie gestoten en hij was kapot...
Terug in het hotel ging ik toch nog eens kijken op het dak, want er zat een Pool in de les voor de camera te zwaaien met een blad "tonight party in the roof garden byob".
Daar zaten echter de Tsjechen te socializen met Spaanse mensen die hier al een gans jaar zijn op Erasmus. Dat was best een gezellige boel. Ze waren heel blij met hetgeen uit mijn rugzak kwam, tis maar 1/10 van de prijs van de hotel bar zelf :). Ook even ge polst hoe dat nu zat met roken hier in Griekenland: je mag roken gedurende les als de leraar zelf ook rookt... tsssss. Bijgevolg terug niet vroeg (ook niet laat) in bed gekropen...

Deze morgen terug een hard time waking up. Het eten smaakte me deze keer wel en ik heb geen koffie gedronken (je kan er hier je lepel in rechtzetten, ik voel mijn bloed te hard pompen van die koffie hier dus liever niet...). Snel de bus binnen, want hij stopte maar 3 minuutjes deze keer. Gisteren heeft hij namelijk (wonder o wonder) een bekeuring gekregen. De bus was maar voor de helft gevuld. Er zijn er veel die er hier een dagje van tussen willen (de Tsjechen en de Polen hebben dat al gedaan), dus vandaag ontbrak er zeker 30 man in de les... Snodaards.
Omdat ik erg moe was heb ik me deze keer achteraan in de klas gezet, om ongegeneerd te kunnen dommelen mocht ik het voelen aankomen.
Dat was wel een hilarische zet, want ik ben inderdaad ingedommeld. Toen ik weer bij positieven kwam zat iedereen te glimlachen naar mij. Yann zei dat ik blijkbaar op het groot scherm moet geweest zijn en dat iedereen met een camera wel een foto heeft gemaakt, zelfs de leraars.

Het deed me deugd... Over de middag was er (door gebrek aan studenten) veel pizza voor iedereen, eindelijk eens een goed middagmaal. Nu zit iedereen weer wat op internet, want onze opdracht is nog steeds niet duidelijk genoeg...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home