Saturday, July 08, 2006

let's go to the beach/disco

De chauffeur werd weer gek en is weer vertrokken met maar de helft van het volk mee. In het hotel een douche genomen en het dak op, in de schaduw een dutje gedaan. Na mijn dutje deden de Bulgaren sympathiek en vroegen ze of ek niet mee kaartte met hen. Na nog een korte discussie gaan eten.
Zat aan tafel met Polen, die niets bestellen van drinken, enkel het water dat je hier altijd krijgt. Zij gaan altijd vroeg weg dus ben ik mij nog bij de twee Roemenen gaan zetten. Samen met hen ging ik eerst nog in "tstraatje" enen gaan drinken, maar cyprus ging naar het hotel dus zijn we meegeweest. Een half uur later zat iedereen terug op het dak, a happy family te wezen.
Heb me bij deze ook verexcuseert bij de leraar van smorgens voor het mijn passieve aanwezigheid. Maar hij was zeer begripvol zal ik maar zeggen (lees: aan het sleren...).
Rond 1 uur bedje binnen.

Deze morgen was de eerste les van Benda, dezelfde als waar ik gisteren bij sliep. Er was een leraar in klas die hetzelfde voor had als ik gisteren (knikkebollen). En inderdaad, 1001 foto's, de camera erop, ... Heel hilarisch. De andere lessen waren van Ligneel, een Belg. Dat was in goed engels en interessant: zelf collectoren (om water te warmen met de zon) maken voor niet veel geld (200 euro voor 1,4 vierkante meter). Er waren veel vragen achteraf, dus het had goed aangeslaan. Een andere leraar (Stathatos) zijn doe-het-zelf les sloeg totaal niet aan, de prijs was te hoog (dye sensitized solar cells, om elektriciteit op te wekken : 1 $ per vierkante cm!!! dat is 10000 euro voor een vierkante meter die je al bij al 100 watt oplevert of zo... niet de moeite dus. Wel interessant is dat het doorzichtig is en dus te gebruiken is als raam!).
Om 12u stopte de les, de bus binnen naar het strand (na de lunch). Dat strand was weer een ontgoochelende hoop keien en het begon bovendien te regenen. Er werd afgesproken om vanavond met iedereen, niet in aparte klieken naar 1 disco te gaan. Dat word spannnend.

In het terugkeren in een machtige oude bus gezeten, echt cool zo oud dat die bus was...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home