Sunday, July 09, 2006

hail to the busdriver busdriver busdriver

Gisteren kort na heb bloggen gecrashd. Een uur geslapen of zo en niet meer wakker willen worden... Aan tafel wat zitten indommelen zo nu en dan, maar de Bulgaren waarmee ek aan tafel zeiden wat ik zelf ook dacht "je bent hier persies niet elke dag", daarbij, ik had het beloofd de dag ervoor van mee te gaan met de groep.
Een Bulgaar overtuigde de serveuse van onze restaurant ervan om mee te gaan. Om 0u30 of zo waren we dan eindelijk in de IDclub, dure bwote, maar er was wel goede ambiance (allez, onder ons toch). Wel weer hilarische periekelen geconstateerd: Teja (1 vd Roemenen, die die niet op Superman lijkt, maar op Jack van in LOST) stond nogal snel te babbelen/dansen/kussen met de serveuse. Hij had enkele dagen ervoor al gevraagd of ze niet meeging naar een cafe na het werk, maar ze was dan niet komen opdagen. Hij was dus eigenlijk eerst (en daarbij, tis ECHT nen toffen [niet in de ironische zin bedoelek, je weet wel jeugdhuizers en zeescouties], dus kgunnet em meer dan de Bulgaar), tot grote jaloezie van de Bulgaar. Hij was vol van "party party" voor we in de club waren, na tien minuutjes stond hij toch redelijk stil over de leuning :).
Ik was na een half uurtje in de club terug wakker, en waar ik om elf uur binnen de minuut vertrokken zou zijn, heb ik dus van 4u tot 4u30 nog liggen woelen...

Vanmorgen wonder bij wonder snel uit mijn nest. Denk dat het mede (ja vergeten te melden) komt metdat mijn diarree over is, en dat ik me vandaag eindelijk gans goed in mijn vel voel, heb zelfs gedroomd over hier in patras.
Om negen uur de bus op naar Olympia, want vandaag was het vrije-dag/bezoek-olympia-strand-met-zand dag. In de bus geen vijf minuten wakker geweest, over de ganse dag (mooi zo wies., dat is mooi 4u slaap ingehaald). In Olympia boeiden de standbeelders int museum en de steenbrokken buiten mij enorm weinig, maar heb er toch 2 uur rondgelopen. Dan de bus op naar het strand met zand. Eerst gegeten wel. Dat was ook nog tof. Samen met Cyprus en Roemenie gaan eten. Erg handig, als je weet dat Cyprus ook grieks spreekt.
Ze bestelden voor ons (roemenie en ik) varkensbrochetten en voor henzelf drie schotels zeevruchten. Toen het eten er aan kwam bleek dat 1 zeevruchtschotel genoeg was voor 3 man...
Michael, Teja en ik hebben dan maar een zeevruchtschotel opgegeten nog. Heel goed uitgekomen: 11 euro per persoon, drank incluis voor eten voor 12 man (waarvan we voor 9 man gegeten hebben). Eindelijk een grote maaltijd. Daarna het strand op, BAKKEND heet zand (snel lopen dus) en ik was mijn zwengerief vergeten. Maar gezien het toch zo warm was, heb ik mijn kleren kunnen droog dragen voor ik de bus terug op moest.
In de bus terug geslapen, ook wat door de zon, want als ik in gans griekenland kleur zal opgelopen hebben was het vandaag.
In het hotel snel een douche genomen, want Libor en Honza moesten hun verse meloens te weke leggen om af te koelen. Daarna mijn kleren gewassen die nu hangen te drogen.

Verklaring van de titel:vandaag was het een goede chauffeur, die niet plots weg was en zich aan de griekse regels hield (2 rijvakken gebruik je als 4), met minder claxonerende autos als gevolg...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home